Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018

Οταν η εκπαίδευση καταργεί τη δημιουργικότητα

Ο σερ Κεν Ρομπινσον
Αγαπημένοι φίλοι,

εξωγενείς αλλά σημαντικοί παράγοντες με κρατούν μακριά από τη συνεπή παρουσία μου εδώ στην Αχελώνα.

Παρόλα αυτά το μυαλό μου δε σταματά να λειτουργεί προς κατευθύνσεις άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενες με την αφήγηση, τη δημιουργικότητα και την εκπαιδεύση... Απλά καθημερινά πράγματα.

Θέλω να μοιραστώ μαζί σας ένα βίντεο σχετικά με τη δημιουργικότητα και την εκπαίδευση από τον Σερ Κεν Ρομπινσον. Δεν χρειάζεται να πω πολλά...μπορείτε να καταλάβετε γιατί τα σχολεία μας έκλεισαν τις πόρτες στη δημιουργικότητα...και ας λένε οτι την έχουν...οχι δεν την έχουν.
Είχα παλιότερα ανεβάσει και ένα βίντεο με τον Ευγένιο Τριβιζά για το ίδιο θέμα...με κατατρέχει!!!


Ο Κεν Ρόμπινσον (Sir Ken Robinson), που γεννήθηκε στο Λίβερπουλ στις 4 Μαρτίου 1950, είναι συγγραφέας και σύμβουλος σε θέματα εκπαίδευσης και καλλιτεχνικής παιδείας. Διετέλεσε διευθυντής του έργου Η Τέχνη στα σχολεία μεταξύ 1985 - 1989, καθηγητής Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο του Γουάργουϊκ (Warwick) και εχρίσθη ιππότης (παίρνοντας τον τίτλο του Sir) για τη συμβολή του στην εκπαίδευση.
Ο Κεν Ρόμπινσον έχει προτείνει ότι για να συμμετάσχουν και να επιτύχουν, η εκπαίδευση πρέπει να αναπτυχθεί σε τρία μέτωπα. Πρώτον, ότι θα πρέπει να προωθεί τη πολυμορφία προσφέροντας ένα ευρύ πρόγραμμα σπουδών και να ενθαρρύνει την εξατομικευμένη μαθησιακή διαδικασία. Ότι θα πρέπει να προωθεί την περιέργεια μέσω της δημιουργικής διδασκαλίας, η οποία εξαρτάται από την υψηλής ποιότητας κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Τέλος, ότι θα πρέπει να επικεντρωθεί στην αφύπνιση της δημιουργικότητας μέσω εναλλακτικών διδακτικών διαδικασιών που έχουν λιγότερη έμφαση στην τυποποίηση των εξετάσεων, δίνοντας την ευθύνη για τον καθορισμό της πορείας της εκπαίδευσης σε επιμέρους σχολεία και εκπαιδευτικού.

Με αγάπη

Μαρία παραμυθού παπανικολάου
26/2/2018